اهل حق
اینک ادامه مطالبى از( جلد اول دوم آثار الحق) 1-(ص 236 گفتار 821 ج1 آثارالحق) من در دعا بهر کسى نمىگویم ارواح مقدسه، فقط به آنهائیکه مقدس هستند مىگویم مثلا هفتن مقدس هستند . 2-(ص 48 برهان الحق ) نام هفتن را میبرد: 1- سید خدر شاهوى ملقب به بنیامین و پیر بنیامین 2- مو سیاوه مخفف موسى سیاوه یعنى موسى سیاه چرده ملقب به داود و یار داود 3- ملا رکن الدین دمشقى ملقب به موسى و پیر موسى 4- مصطفى کنیهاش مصطفى داو دان 5- خاتون دایراک ملقبه به رمز بار (مادر سلطان اسحاق) 6- شاه ابراهیم ملقب به ملک طیار 7- حسین ملقب به بابا یادگار شاه یادگار هم می گویند وظایفى را که به اینها محول شده در ص 49 برهان الحق تذکر داده و در اشعار(ص 704 آثار الحق جلد 1) نیز نام آنها را بشعر آورده است 3- در (ص 307 گ 1019 و گ 1020 ج 1 آثار الحق)مطالبى مینویسد که چکیده مطالب این است جسد هفت تن را با عظمتتر از اجساد ائمه و انبیاء دانسته زیرا جسد ائمه در گفتار 1019 مىگوید جسد ائمه در قبر سالم است ولى در گفتار 1020 مىنویسد اجساد هفتن به آسمان مىرود. 4-(ص 134 گفتار 393 و گفتار 420 ج 2 آثار الحق) مقام هفتن ازلى است . 5-(ص 536 گفتار 1725 و 1728 ج 1 آثارالحق) مربوط به ماموریتهاى بزرگان یا رسان، سلطان فقط بخواب من مىآید و با من سر و کار دارد و قاضى الحاجات است براى من، موقع غضب شدیدترین غضب را دارد - داود غضب ندارد مصطفى رحمت ندارد. 6-(ص 550 گ 1766 و ص 549 گ 1765 ج 1 آثار الحق) سلطان هفت پشت پادشاهى را به اولاد شیخ صفى الدین اردبیلى مىدهد. 7-(ص 537 گفتار 1727 ج 1 آثار الحق ) جسم على و سلطان در تمام کروات قدرت خدائى داشتند)نور على در عین حال ذات سلطان اسحاق را تکمیلتر از على میداند( اما بابا نااوس و شاه خوشین چنین قدرتى نداشتهاند. -8چون ذات سلطان بعد از على بوده تکمیلتر از جامه على است )ص 537 گفتار 1726 آثار الحق ج1 (نور على دون بدون(تناسخ روح) شدن را سبب کمال مىداند یعنى مىگوید على کامل نبوده و نه در اول و نه در بعد تا زمانیکه بجامه سلطان در آمده کامل شده زیرا سلطان کاملتر است و در( گفتار 1725-1726 ج1 ص 537) مىنویسد سلطان را از على بیشتر دوست دارم و على را چنین معرفى مىکنددر (گفتار 1661 ص 514 ج1)می گویدحضرت مولا سرخ و سفید بوده موى خرمائى و مجعد و چشمهاى مشکى گیرنده و قد متوسط مایل به کوتاه داشته حضرت سلطان ریش دو فاق موى مات سینه فراخ و قد بلند داشته. اگر حوصله داشتید گفتار نیم صفحهاى ص 513 گفتار 1660 ج1آثارالحق را بخوانید. 9-(ص 539 گفتار 1733 آثار الحق ج 1) ذات بشر هفتن در هر مقامى یکى بیش نیست وقتى بکمال رسید مىتواند در آن واحد به هزاران نفر جلوه کرده مهمان شود 10-(ص 539 گفتار 1734 ج 1 آثارالحق ) ذات بشر هفتن اگر در دنیا بود دیگر مهمان بکسى نمىشود فقط در غیبتشان مىتوانند مهمان شوند فقط ذات حق است که در هر آن و زمانى که دلش بخواهد خواه در بشر باشد یا خیر مىتواند بهر کسى مهمان باشد هفتن از خلقت خاصاند ولى ممکن هم هست از خلقت معمولى به مقام هفتن برسند. ادامه دارد...
Design By : Pichak |