سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

آنهایی که گستاخی آن را دارند که مرگ خویش را انتخاب کنند، تنها به یک انتخاب بزرگ دست زده‌اند، اما کار آنها که از آن پس زنده می‌مانند دشوار است و سنگین. و زینب مانده است، کاروان اسیران در پی‌اش، وصف‌های دشمن، تا افق، در پیش راهش، و رسالت رساندن پیام برادر بر دوشش، وارد شهر می‌شود، از صحنه برمی‌گردد، آن باغهای سرخ شهادت را پشت سر گذاشته و از پیراهنش بوی گلهای سرخ به مشام می‌رسد، وارد شهر جنایت، پایتخت قدرت، پایتخت ستم و جلادی شده است، آرام، پیروز، سراپا افتخار، بر سر قدرت و قساوت، بر سر بردگان مزدور، و جلادان و بردگان استعمار و استبداد فریاد می‌زند:

 

«سپاس خداوند را که این همه کرامت و این همه عزت به خاندان ما عطا کرد: افتخار نبوت، افتخار شهادت...»

 

زینب رسالت رساندن پیام شهیدان زنده اما خاموش را به دوش گرفته است، زیرا پس از شهیدان او به جا مانده است و اوست که باید زبان کسانی باشد که به تیغ جلادان زبانشان برده است.

 

اگر یک خون پیام نداشته باشد، در تاریخ گنگ می‌ماند و اگر یک خون پیام خویش را به همه نسل‌ها نگذارد، جلاد، شهید را در حصار یک عصر و یک زمان محبوس کرده است. اگر زینب پیام کربلا را به تاریخ باز نگوید، کربلا در تاریخ می‌ماند، و کسانی که به این پیام نیازمندند از آن محروم می‌مانند، و کسانی که با خون خویش، با همه نسل‌ها سخن می‌گویند، سخنشان را کسی نمی‌شنود. این است که رسالت زینب سنگین و دشوار است. رسالت زینب پیامی است به همه انسان‌ها، به همه کسانی که بر مرگ حسین(ع) می‌گریند و به همه کسانی که در آستانه حسین سر به خضوع و ایمان فرود آورده‌اند، و به همه کسانی که پیام حسین(ع) را که زندگی هیچ نیست جز «عقیده و جهاد» معترفند؛ پیام زینب به آنهاست که:

 

«ای همه! ای هرکه با این خاندان پیوند و پیمانداری، و ای هرکس که به پیام محمد مؤمنی، خود بیندیش، انتخاب کن! در هر عصری و در هر نسلی و در هر سرزمینی که آمده‌ای، پیام شهیدان کربلا را بشنو، بشنو که گفته‌اند: کسانی می‌توانند خوب زندگی کنند که می‌توانند خوب بمیرند. بگو ای همه کسانی که به پیام توحید، به پیام قرآن، و به راه علی (ع) و خاندان او معتقدید، خاندان ما پیامشان به شما، ای همه کسانی که پس از ما می‌آیید، این است که این خاندانی است که هم هنر خوب مردن را، زیرا هرکس آن‌چنان می‌میرد که زندگی می‌کند. و پیام اوست به همه بشریت که اگر دین دارید، «دین» و اگر ندارید «حریت» ـ آزادگی بشر ـ مسؤولیتی بر دوش شما نهاده است که به عنوان یک انسان دیندار، یا انسان آزاده، شاهد زمان خود و شهید حق و باطلی که در عصر خود درگیر است، باشید که شهیدان ما ناظرند، آگاهند، زنده‌اند و همیشه حاضرند و نمونه عمل‌اند و الگوی‌اند و گواه حق و باطل و سرگذشت و سرنوشت انسان‌اند.»
منبع: حسین وارث آدم- دکتر علی شریعتی


نوشته شده در جمعه 87/4/28ساعت 11:59 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |

خواستم بمناسبت13 رجب متنی بنویسم نتوانستم .. 
  چه می توان گفت از بهترین روزهای خدا ...؟

هیچ.. باور کنید هیچ

 خدا با خلقت علی .. دیگر حرفی برای گفتن نگذاشته است

    باور کنید زبانم قاصر است .. 
   هیچ چیز ندارم جز.. تبریک


فقط همین یک بیت شعر  تقدیمتان باد ...

یا علی جان مردم عالم تو را نشناختند   

 دم زدند از تو ولی یک دم تو را نشناختند


 

میلاد امیرالمومنین و روز پدر  خجسته باد


نوشته شده در پنج شنبه 87/4/27ساعت 7:44 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |

خلیفه : فردی است که در بین برخی از اهل حق نذرها را در «جمع خانه» بین حاظران به طور مساوی تقسیم می کند. ممکن است دعای نذرها را نیز به عهده گیرد.

دوده : به معنی خاندان است و در اصطلاح فرقه مذکور به معنی خاندانی است که سید نبوده اند مثل خاندان نورعلی الهی و عالی قلندر. « دودمان به لهجه کردی به معنای خاندان است»

عالم الست : براساس عقاید این فرقه همان « روز ازل» است ، زیرا معتقدند از روز ازل تا روز آخر سه مقام وجود دارد 1- روز ازل 2- دوره شریعت پیامبر خاتم (ص) 3- آخر زمان که از دوره علی(ع) آغاز شده است.

آب تشار : آب پاک و طاهر – چشمه تشار یعنی چشمه پاک – و این غیر از « آب چرخ» که به معنی « شربت وحدت» است می باشد، شاه شربتی نیز همان شربت وحدت است.

ادامه دارد....

 

 


نوشته شده در سه شنبه 87/4/25ساعت 9:19 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak