سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

توجه دقیق به مطالب ضد و نقیض «آثارالحق» بیان کننده این حقیقت است که تدوین کننده« گفتارها» با گوینده آن در دو خط متضاد با دو منظور و مقصود ضد یکدیگر قرار دارند. لکن بهرام الهی این دوگانگی را در پس ادعای « کوششم بر این بود که عمل یک ضبط صوت را انجام دهم» پنهان داشته است(آثارالحق ج1پیشگفتار)

غافل از اینکه مطالعه آثارالحق عده ای را وادار می کند از خود یا دیگران سوال کنند گوینده ای که معتقد است « استاد مأمور اجراء و ترویج اوامری است که پیغمبران ابلاغ کرده اند»(آثارالحق ج1ص15گفتار25) هیچگاه حاضر نمی شود آورنده « دین ابداعی» باشد. خصوصاً برای آن عده که استاد نورعلی را از نزدیک دیده، و با او معاشر بوده‌اند غیر قابل تصور است که با ادعای مسلمانی و شیعه بودن در قالب «دین ابداعی» انکار خاتمیت دین مبین اسلام نموده، بر دین خود خروج کند؛ آن هم با این سلیقه که می‌گوید: «رویه‌ای که تمام  بزرگان دین دستور داده‌اند باید رفتار کرد».

پس باید پذیرفت نویسنده نه سهواً بلکه عمداً در تدوین «گفتارها»  افکار و عقائد خویش را منظورداشته، حتی بعضاً این موضوع در سبک زندگی گوینده «گفتارها» و نویسنده آن به خوبی آشکار و قابل فهم است. گوینده که استاد نورعلی باشد می‌گوید: «تمام پیغمبرها و اولیاء‌ا.. برای معیشت خود کار می‌کردند،‌ می‌خوردند و می‌خوراندند و هرگز از پول دیگران استفاده شخصی نمی‌کردند.»(آثارالحق ج1ص16گفتار26) و ما از نزدیک ناظر بودیم که چگونه با این سبک و روش روزگار سپری کرد، و متقابلاً ماجراهای رسوایی مالی نویسنده‌ آثارالحق را که به صورت اعلامیه رسمی اداری در خارج از ایران منتشر شده خوانده‌ایم و ماجرای کسانی که به لحاظ ثروتشان مورد طمع رؤسای مکتب قرار گرفته، مجبور به طلاق دادن و طلاق گرفتن همسرانشان شده‌اند را دیده‌ایم. مهم‌تر اینکه چگونه خانم ملک جان خواهر استاد را از سر راه برداشتند.

ادامه دارد...


نوشته شده در دوشنبه 87/12/12ساعت 11:29 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak