سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

مظهریت و ذات مهمان بازی نورعلی

بهرام الهی در پاورقی، همین موضوع را با اضافه ای تکرار می کند«هر زمان که وجه الله(امام معصوم) در زمین نباشد مثل این دوره«ولی» انجام مأموریت می دهد»(مبانی معنویت فطری ص142) جای سؤال دارد چرا تذکری چنین حساس را به جائی که در متن مطرح کند به پاورقی کشانده است؟! بنظر می رسد به لحاظ دو موضوع باشد:هم از حساسیت موقعیت مطلب کاسته نشود و هم ادعای نبوت و امامت را کمی کم رنگ کرده باشد تا آبی بر آتش برافروختگی خواننده ای که مرید ایشان نیست؛ و از این کفر به جوش و خروش می آید ریخته باشند.

نورعلی الهی علاوه بر این می گوید:«ذات مهمانی منحصر به فرد معینی نیست»(آثارالحق ج1ص499گفتار1588) به قضیه ولایت ولی غیر معصوم اشاره داشته می گوید:« قضیه ولی وقت از اول خلقت بوده است و همیشه باید شخص کاملی باشد.....از زمان حضرت محمد این مطلب رسمیت پیدا کرد»(آثارالحق ج1ص275گفتار920) تا بقول فرزندش هر زمان وجه الله در زمین نبود او انجام مأموریت نماید. و نماینده خدا روی زمین باشد. در معنی به اعتقاد نورعلی الهی «هر جائی ذات حق باشد(= ذات مهمان) حکم کعبه را دارد حالت احرام دارد و باید تمام دستورات احرام را اجرا نمایند»(آثارالحق ج1ص500گفتار1593) اینجاست که چنین ذات مهمانی «اراده اش با مشیت خدا یکی است»(آثارالحق ج2ص110گفتار323) و خلاصه «او کار خدا را انجام میدهد جوابی که او می دهد همان جواب خداست پس باید رفتارش مثل خدا باشد»(آثارالحق ج2ص207)

جای سؤال دارد: پس چرا رفتار این مدعیان نیرنگ و فریب (نورعلی و بهرام و...) مانند رفتار خدا نیست؟! این رفتارها از دو حال خارج نمی باشد یا اینان قلابی هستند و با اصلی که خود در توجیه بدعت مظهریت فراهم آورده اند مطابقت ندارد یا خدائی را که پیامبران و امامان شناسانده اند با خدای اینان فرق دارد، که مسلماً دارد.

یاعلی مددی

 


نوشته شده در جمعه 86/11/19ساعت 10:10 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak