سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

السلام علیک یا فاطمة المعصومه(س)

ای جا مانده از واپسین دیدار برادر! حرم نورانی و ضریح مشکل گشایت، هنوز بوی مدینه می دهد. بوی شهر پیامبر را که آن را به اشتیاق دیدن روی رضایت، ترک کردی و آواره بیابان ها گشتی. نهر جاری مناجات، همیشه از چشمه دل زائران تو جریان دارد؛ اما امشب ضریح مطهرت، رخت سیاه بر تن کرده و پنجره ها رو بسوی غروب نشانه می روند ...


زائــــــــــری دل شـکسـتـه ام     آه مـعـصـومـه جان سلام
دل بــه مـهــر تـو بـــسـتـه ام       بـانــوی مـهـربـان ســلام
ای ضـــریحت حریم مـــهــــــر      یاد سـبـزت شـمیــم مهر
نـام پـاکــت نـسـیـم مــــهـــر       رحـمـت آســمـان سلام
روی تــو قـــــبــــلـــه گــاه دل      لـطـف تـو شـمــع راه دل
آســتــانــت پــــــــنـــــــاه دل       ای دل بیــدلان ســـــلام
هر که یــکسر دلش شکـست    از طبیبان نـظـر گسست
آمـد و رشـــته برتو بســــــت       ای امیـد جهان ســـــلام

اللهم عجل لولیک الفرج


نوشته شده در پنج شنبه 87/1/29ساعت 11:13 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |

                            اصول دین در سلیقه گوینده آثارالحق

اصول دین باورهایی است که بنیاد دین اسلام بر آنها نهاده است و بدون این باورهای بنیادی،دین بنیادی نخواهد داشت و آن کس که بدین اصول مؤمن نباشد،مسلمان نخواهد بود.

دین اسلام بر سه اصل بنا نهاده شده،و این سه اصل که اصطلاحا اصول دین نامیده می شود از سوی تمام فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی پذیرفته شده است که عبارت است از: توحید، نبوت، معاد.

مؤلف آثارالحق همو که به اسلامیت خویش،خود را سعادتمند می داند و به تشیع خود هم افتخار می کند و در این ضمینه می نویسد:« اصولا دین همین سه چیز است که من گفته ام و جامع تمام ادیان است بقیه فروعات است» و آن سه چیز را که اصول دین می شمارد اینست:«خدا را به وحدت شناختن،اشخاصی که به نیک معروف شده اند باید نیک دانست کسی را بد نگوئید، آنچه احکام از مصدر حق باشد آنرا شعار خود قرار دهید» و برای اینکه بفهماند از اصول دین ساختگی در مقابل اصول دین اسلامی ناراحتی هم ندارد اضافه می کند:«الحمدالله که ما دین حق و واقعی را بدست آورده ایم و کیفش را هم می کنیم»(آثارالحق ج1ص653گفتار1963) البته باید وقتی فرزند خانواده زراعی به ریاستی رسید که مردمان ناآگاه او را از جمله خدایان(فراعنه) دانستند و ستایش کردند« کیف» هم بکند.


نوشته شده در چهارشنبه 87/1/28ساعت 10:9 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak