سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

                           دین ابداعی یا وسوسه شیطانی

نخست می‌بایست کسی که «دین ابداعی» را در مقابل ادیان الهی قرار داده، و ما می‌گوییم شیطان است (نورعلی)، شناخته‌ شود و به این پرسش پاسخ داده شود که به چه اعتبار «دین ابداعی» آور شیطان می‌باشد؟! شیخ صدوق در وسائل‌الشیعه کتاب جهاد با نفس باب 72 توبه از امام صادق روایت جالبی نقل می‌کند که در روزگاران پیشین مردی درصدد برآمد تا هزینه زندگیش را از راه حلال بدست آورد برخلاف انتظار به مقصود خود دسترسی پیدا نکرد پس از آن درصدد برآمد تا زندگیش را از راه حرام اداره کند در این رابطه هر چه بیشتر کوشش کرد کمتر به مقصود خود رسید در این راستا شیطان در برابر او مجسم شد و خطاب به او گفت: «آیا می‌خواهی تو را به کاری دعوت کنم که هم دنیایت رو به فراخی گذارد و هم پیروانت روزافزون شوند؟ آن مرد گفت آری! شیطان گفت: دینی را ابداع کن و مردم را به گرویدن به آن دین دعوت نما، آن مرد، به دستور شیطان دینی را اختراع کرد و مردم را به پذیرش آن دعوت نمود...» پس او که دینی را ابداع می‌کند یا شیطان به شمار می‌رود و یا دستور گیرنده از شیطان است.

در جامعه به هر کسی که افرادی را به ضلالت بکشاند و جامعه را به سقوط آورد نام شیطان اطلاق می‌شود که به اعتبار گفته‌های آقای نورعلی الهی هر کس مثل ایشان دینی ابداع کند چون انسانی است که از امر مطاع الهی تمرد نموده و امت را به بیراهه کشانده بدون تردید «شی‌تن» همان شیطان بر او مستولی گردیده و در حقیقت نمائی از شیطنت‌های شیطان بشمار می‌رود.

و اما درباره «دین ابداعی» همانطور که در شروع بحث اشاره کردم همو که به قول نورعلی می‌تواند «انسان را بکوبد و غافل کند و به راه بد ببرد این همان شیطان» به تعبیر نورعلی «شی‌تن» است و در جامعه به هر کسی که فرد را به ضلالت بکشاند و جامعه توحیدی را در مقابل انحرافات فکری اعتقادی خویش دچار دشواری‌ها و مشکلاتی کند نظیر آورندگان مسلک‌های ابداعی مانند نورعلی الهی، شیطان اطلاق می‌شود.

ادامه دارد.....


نوشته شده در دوشنبه 86/7/30ساعت 12:2 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak