سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

اگردرباره اضافه شدن کلمه«صاحب»و«امام»به«زمان»اندیشه کنیم باورمان می شود آن حضرت جلوی زمان و پیش زمان است به این معنی که زمان پشت سر اوست پس چون حضرتش ملقب است به«صاحب الزمان»وجود نازنینش مسیطر بر زمان می باشد اینجاست که باید فهم کنیم چنین وجود مسیطر بر زمانی که زمان نتواند در او تاثیرکند،احاطه وجودیش تا چه حد است.

نورعلی الهی به عمد یا به سهودانسته یا ندانسته در عصرامامت حضرتش که همه وهمه می باید راهنمائی به سوی حضرتش بوده باشیم مردم را شائق لقاء آن بزرگوارنمائیم چنان بیرحمانه تیشه برمنصب«صاحب الزمانی»حضرت صاحب الزمان می زند و می گوید«مقصود از صاحب الزمان کسی است که آن منصب را داشته باشد انهم فقط برای اموردینی است وهیچ کاری به اموردنیوی ندارد و امور دنیوی به دست اهل دنیاست»(آثارالحق ج1ص114گفتار388)

نورعلی الهی در این کلام پیچیده و دو پهلوهر شخص مانند پدرش یا خودش را صاحب زمانی می داند زیرا اینان نیز مانند صوفیه خویش را درچنین منصبی خیال می کنند و متاسفانه  در اذهان و افکار با خیالبافی های بی پایه و اساس جای می دهند.چنان که نورعلی الهی می گوید:«درویشهای پدرم را می گفتند درویشهای صاحب الزمانی،خاندان ما هم خاندان صاحب زمانی است در خانقاه جیحون آباد هم همه جا نوشته یا صاحب الزمان»(آثارالحق ج2ص248)اگر کسی بگوید این اطلاق به لحاظ ارادتمندی این  خاندان به ساحت قدس حضرت ولی عصر می باشد می گوئیم چنین نیست منظورادعای صاحب«زمان»در عصر خود بودن است زیرا بعد از جملات فوق آماده است:

دوران بی و دور شاه صاحب زمان          طلوع کرد چون خور و جامه جهان

«دور به دور صاحب زمان شد                  مثل آفتاب در جهان نمایان شد»

نکته دیگر اینکه اگر مقصودشان از این جملات حضرت ولی عصر باشد همانطور که نورعلی الهی در توجیه شعر فوق پدرش دست و پای زیادی زده تا چنین ادعائی را زیر توجیهات زیادی پنهان دارد،نتوانسته زیرا توجیهات بکار گرفته شده قادر نیستند آن ادعا را پنهان کنند و اگر ما بپذیریم منظور این پدر و پسر از بکار گرفتن «صاحب زمان»حضرت مهدی (عج)است در مطلب فوق می خوانیم « مقصود از صاحب الزمان کسی است که آن منصب را داشته باشد انهم فقط برای اموردینی است وهیچ کاری به اموردنیوی ندارد و امور دنیوی به دست اهل دنیاست»یعنی اعتقادی که امامیه دارد «بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبت الارض و السماء» چه می شود.

در پایان باید عرض کنم بر خلاف آن چه نورعلی می گوید که «فقط برای امور دنیوی»می باشد می گویم بقاء عالم بوجود نازنین اوست وحضرتش مجرای هر عنایتی از طرف حضرت حق تعالی می باشد.

اللهم عجل لولیک الفرج


نوشته شده در شنبه 86/6/10ساعت 11:28 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak