اهل حق
ادعاهایی که نویسنده «آثارالحق» در جای جاى گفتار هایش اشاره نموده است: «مکتب ما دانشگاه مولاست»(183) «باید دستورات شرع طابق النعل بالنعل رعایت شود»(184) «ما باید همانطور که مولا رفتار کرده است رفتار کنیم»(185)«هر چه با ادله اربعه مطابقت نکند ما پذیراى آن نیستیم»(186)«مذهب ما شیعه اثنى عشرى جعفرى است»(187)«ما هر چه نوشتهایم استنباط از قرآن بوده است»(188) اکنون با توجه به گفتارهای فوق نظر شما را به گفتارهای دیگری از نورعلی الهی جلب می کنم که نقض کننده تمامی گفتارهای فوق است و تنها هدف وی از این گفتارها فریب افکار است. -من مخالفم مىگویند پیغمبران معصومند جز خدا که هیچ نقطه ضعفى ندارد(192) -الکل خوردن بهتر از مال موقوفه خوردن است مخلوق بدون نقطه ضعف نمىشود (193) -کعبه ما هم همان جم است (194) -شریعت را محمد کامل کرد على ولایت را کامل کرد سلطان هم آمد حقیقت را تمام کرد مادیگر با کسى کار ى نداریم (195) -آنچه اسمش را دین بگذارند همین است که من گفتهام(196) -زندگانى من و على طابق النعل بالنعل یکى است.(197) -حضرت على به من فرمود دین تو ابداعى است ولى نیک ابداعى است.(198) -تمام مظهرها از لحاظ کمیت با هم فرقى ندارند.....زندگانى خود من تطبیق مىکند با زندگانى على وهیچ فرقى ندارد. (199) -مکتب ما هم عبارتست از جوهر کشى اصول تمامى ادیان اعم از اوامر و نواهى است.(200) -پست ترین مرد را کسى مىدانم که دو زن را باهم نگهدارد من با دو زنه شدن سخت مخالفم.(202)(با این حرف موافقم) -در زمانى که بین زن و شوهر اختلافى باشد داراى فرزند بشوند اولادانشان به منزله حرام زاده است. (203) -وصیّت معنى ندارد.(204) اگر قرار باشد بهرام الهی به اصلاح نوشتههاى پدرش اقدام نماید -به این صورت که گفتارها اصلاح شوند و همه چیز مطابق قرآن گردد- دیگر چیزى باقى نمىماند که مایه «دین ابداعى» باشد.
Design By : Pichak |