سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

کج راهه شناسی در آثارالحق

نورعلی الهی قائل به تحریف قرآن نبوده، بر اصالت صد در صد آسمانی بودن آن توجه می دهد. در حالی که نسبت به سرانجام معتقد است «تحریف گردیده»(برهان الحق ص256) به همین جهت «نمی توان همگی را به طور متقن مستند قرار داد»(آثارالحق ج1ص379گفتار1263) در باره کلامها نیز متذکر شده است «کلامها و دستورات ما چون چاپ نشده اند، هزاران تحریف و تحذیف در آنها شده است.»(آثارالحق ج1ص495اواسط گفتار1577)حتی در این زمینه در شهر کرکوک با سید فتاحِ کلام خوان بحث نموده است.(برهانالحق ص254)  

آن وقت چطور ممکن است بر خلاف چنین اعتقادی،«سرانجام» دستکاری شده را عین «قرآن» آسمانی بداند که معتقد است از فتنه و خطر تحریف در امان بوده. در معنا همانطور که به صورت وحی بر پیامبر اسلام نازل شده، تاکنون باقی مانده. و مسلماً بعد از این هم به حکم «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون»(حجر10) باقی خواهد ماند.

آنچه می باید مورد توجه قرار گیرد، این مهم است: استاد بر اساس زیرکی که زائیده زندگی «مسلکی» و «فرقه داری» است، متوجه شده بعد از مرگش در «گفتارها» دست خواهند برد، و با خواندن آثارالحق متوجه می شویم بهرام الهی جهت استناد به آنها با کم کردن یا اضافه نمودن به «گفتارها» کلمات استاد را بازسسازی نموده است، به همین اعتبار استاد دستور داده «هر چه با ادله اربعه ]قرآن، سنت، عقل، اجماع علما[ تطبیق کرد برای ما قابل اجراست، والا خیر.»(آثارالحق ج1ص379گفتار1263)
ادامه دارد...


نوشته شده در شنبه 88/7/11ساعت 11:27 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak