سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

آیا کسانی که برای تأمین منافع خود ، دین را دستکاری می‌کنند همان «بشر زهرآگین» نیستند که «معمولاً در لباس عرفان و معنویت و اخلاق فعالیت دارند»(مبانی معنویت فطری ص151) و این بشر «با گفتار و رفتار خود ما را از معنویت حقیقی دور می‌کند» ؟ مهم در اینجا  این است : بهرام  که بدون هیچ  پروائی تحت عنوان «جوهره ادیان» مسلک‌ سازی می کند چرا تصوری از همان «بشر زهرآگین» را در ذهن خویش مطرح نمی‌کند؟ او که برای اصالت دادن تاریخی به آن مسلک مدعی می‌شود که  استاد الهی «عصاره اساسی تمام ادیان را خلاصه کرده»  دینی به نام «دین ابداعی» را فراهم می آورد تا مکتب او را «از عرفان سنتی (مرسوم نزد اهل حق) به معنویت علمی» تبدیل کند و بتواند ادعای جانشینی مردی را نماید که می‌گوید: تمام دستورات باید طابق‌النعل بالنعل با شرع انور اسلام همخوانی داشته باشد...!!!
... و اوبا طرح جوهره ادیان ، اصولی راـ که در اسلام جایگاهی ندارد و مسلماً عالمان دینی حاضر نمی‌شوند کسی با نسبت دادن اصول ضد اسلامی به اسلام ،دار و دسته‌ای را به وجود آوردـ پایه و اساس «دین ابداعی» ساخته تا با آن چند صباحی به اغفال مردم ناآشنا با دین و دینداری بپردازد.
آیا آنچه بهرام الهی با عنوان «گفتارها» به نام استاد الهی اضافه نموده، همان «اصول نادرست» نیست که می گوید به قدری توسط امثال او« به خورد انسانها داده شده که گیج شده اند و جهت صحیح را گم کرده اند و دیگر نمی توانند اصول حقیقی را که منشاء الهی دارند از اصول نادرست تشخیص دهند»؟(مبانی معنویت فطری ص180)
و آیا این همان معنای کلام استاد الهی نیست که می گوید:« اگر از راه به در شویم، می شویم ظلمانی، و شیطان هم یکی از ظلمانی ها» است؟(آثارالحق ج2ص406)
آیا بهرام الهی به دخل و تصرف در گفتارهای استاد از راه به در نشده است؟
ادامه دارد...



نوشته شده در پنج شنبه 87/12/15ساعت 12:49 عصر توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak