• وبلاگ : اهل حق
  • يادداشت : حاميان خارجي اهل حق
  • نظرات : 7 خصوصي ، 129 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9      >
     
    + اميد 

    اول به نام خدايي كه خدا بودنش را از علي دارد دوم به نام علي كه جز خدا هيچكس نتوانست او را بيابدزيرا كه از ذات خدا بود.فقط ميگويم كه آقام نظام از سر تقصيراتت بگذره بدبخت ....

    + بنده ي خدا 
    مربوط به بخش انهدام اسلام

    آري دين غير از نماز ،روزه،خمس و زکات است.

    در دبستان که بوديم شعري به ما آموختند.

    اصول دين پنج بُوّد. دانستنش گنج بود . اول: توحيد، دوم:عدل ،سوم:نبوت،چهارم:امامت،پنجم:معاد.

    به راهنمايي که رسيديم،گفتند: اصول دين سه تاست. اول: توحيد،دوم:عدل،سوم: معاد؛ نبوت و امامت فروع دين است.

    آنها گفتند :به اضافه ي نبوت و امامت،حج ، خمس ، زکات و ... نيز از فرعيات است.

    هر کس با هر آيين و دين آسماني پرستش يگانه خالق هستي را ميکند.اديان تنها در يکسري فرعيات و احکام با هم متفاوت اند.

    * * *

    حضور قلب

    اما آيا آنکس که روزي 17 مرتبه خدا را ياد ميکند؛ با کسي که شايد در طول روز به ياد خدا بيافتد يا نه يکي است؟

    ما که نماز ميخوانيم چقدر با حضور قلب است تا او که ...

    من شنيده ام که حکم نجاست از دين بهاييت و بابيت برداشته شده. پس وقتي توجه به حلال و حرام، پاک و نجس از ميان رفت ديگر چه چيز باقيست؟...

    + mehdi 
    بنام حق
    شما بسيار بسيار انسان پستي هستيد چراکه 90% مطالب چاپشده توسط شما کذب محض است و با عوام فريبي و فرا فکني قصد صدمه زدن به خاندان را داريد.
    چراکه شما دوست دار اميال و هوا هوس هستيد و لي اين خاندان پاک ميباشد و به شما ارزشي قايل نيست
    به اميد حق به عقوبت خود دچارشويد
    + آتش بيگي 
    اين همه مطلب ، اين همه نوشتار در كشيدن خط بطلان به اعتقاددات اهل حق ..واقعا خسته نمي شويد... بيش از اين خودتون رو خسته نكنيد بدانيد قدرت باطني عظميي حامي و پشتيبان اهل حق هاست و با خواند چنين مطالب كذبي فقط در اعتقادداتشون مستحكمتر ميشوند.
    پاسخ

    اول سلام كه نشانه ادب است. دوست من هيچ يك از مطالب من در مورد بطلان بودن مسلك اهل حق نيست تنها حقايقي از مرام و اعتقادات واقعي اين مسلك را بنا بر دفاتر خود اهل حق بيان كرده ام و همه نيز مستند به منابع مي باشد. ياعلي
    + يارستان 

    واقعا كه خيلي ناداني

    اهل حق يك آئين باطني است و براي افراد معدودي قابل درك است .هر چند عارفان و سالكان بسياري كه ديده دار هستند و درك باطني دارند به اعتقاددات اهل حق و عظمت آيئن ياري پي برده و به آن احترام ميگذارند .... ايمان و اعتقاد راسخ اهل حق ها وصف ناپذير است . اين افراد به مرحله ايقان رسيدند و حاضرند بخاطر اعتقادداتشون جانشون رو فدا كنند....

    اين چيزها براي افراد ناقص العقل و ظاهر بيني مثل شما غير قابل درك بخاطر همين چون چشم ديدن اين همه اعتقاد و ارادت به خاندان رو نداريد سعي ميكنيد از اين جور وصله هاي كشورهاي بيگانه استفاده كنيد ..پاي فرانسه و آلمان و كانادا و يك وقتهايي هم امريكا رو وسط بكشيد... اي كسيكه ادعاي مسلماني داري واقعا اقليت مثل اهل حقها چه آتشي به خرمن شما زده ايد كه حاضريد براي رد كردنش هر برچسبي بهش بزنند مگه از خدا نمي ترسي ؟؟؟؟!!!!

    + بهروز 
    اي از خدا بيخبران چرا تهمت ناروا ميزنيد. جواب اين اعمال خود را در آينده نه چندان دور خواهيد ديد . اين را بدانيد كه تمام مخارج گره بان از دسترنج مريدان اين خاندان است كه با جان ودل تقديم اين مكان مي كنند و فقط آقا نظام مديريت اين اموال را دارد و ان را براي خود نمي خواهد . حال اگر عده اي مي خواهند از محبوبيت اين خاندان استفاده كنند و خود را يا بيگانگان را حامي اين مكان و خاندان بدانند ياوه اي بيش بر زبان جاري نسا خته اند.
    + حيدري 

    لازم ميدانم خدمتتان عرض کنم که توهين به عقايد و ايدئولوژي ديگران در همه جاي دنيا کاري مطرود و شنيع ميباشد. پس خواهش ميکنم در رفتارتان تجديد نظر فرموده و اگر اعتقادي داريد (که نداريد) در دل خود نگه داشته و اعتقادات واحساسات ديگران را لگدمال نکنيد. اگر نتوانسته ايد در دين يارسان مراد خود را بيابيد مطمئن باشيد ايراد از خود شماست که نخواسته ايد دل خود را به يار نزديک کنيد ونتوانسته ايد يارسان را بفهميد که از اين بابت خيلي براي شما متاسفم که به قول لسان الغيب حافظ:

    ما در پياله عکس رخ يار ديده ايم ....اي بي خبر ز لذت شرب مدام ما

    بيشتر از اين تمايل ندارم که شما را مورد خطاب قرار دهم چون ميدانم که همچو آب در هاون کوفتن است.و نتيجه اي نخواهد داشت چون چشم و دل تو به روي حقيقت بسته است و من فقط به خاطر يار و يارسان به شما پاسخ ميدهم.

    + م 
    مرگ بر دشمن خاندان آتش بگي
    + مجتبي 
    باور کنيد اگه تا 10 سال ديگه من ازاين فرقه بنويسم وهر روز پست جديدي بگذارم1000سال ديگه وقت کم دارم. آره بايم كم بياري نجس . چون با كسي طرفي كه قدرتشون خداييه
    پاسخ

    مجيد جان منظورم دراويش مكتب بود نه اهل حق
    + مجتبي 
    آره اهل حقها دست نشانده آمريكا و انگليسن . كار خودشونو هم انجام ميدن ولي كسي نميتونه جلوشونو بگيره چي ؟ هان . بگو؟. تو سگ در خونه خودت داري پارس ميكني. از قديم گفتن سگ در خونه خودش پارس ميكنه.
    + فاطمه 

    سلام

    اين چيزا كه نوشتي طبيعي چون تو ايران خيليا فكر مي كنن صاحب نظرن مانند شما

    برشور نويسي در باره فرقه اهل حق

    بنام خداوند بخشنده و مهربان

    با درود و ثناي بي حد و حصر بر حضرت محمّد صلي الله عليه و اله و سلم

    نوشته اي که در پيش رو داريد به يکي از فرقه هاي دست ساز بشري که در قرون سوم هجري به بعد در جهان اسلام تشکيل شده و کم کم داراي شاخ و برگ زده ، پرداخته ايم. اين فرقه در گذشته نصيريه نام داشت ولي دراثر مرور زمان در هر منطقه اي نامي خاص به خود گرفت . اين فرقه در ايران در ابتدا يارسان ناميده شد که ترجمه فارسي همان نصيريه درزبان عربي است و کمکم به دلفان و عاقبت به اهل حق تغير نام دادند و علت اين تغيير نامها دقيقاً معلوم نيست اما به نظر مي رسد براي کاستن از فشارهاي اجتماعي در هر برهه از زمان مجبور مي شدند براي کاستن از اين فشارها اسمي جديد را براي خود انتخاب کنند و مدتي با اين شگرد فشارهاي مخالفين را از سر خود کم کنند .

    اولين رهبر اهل حق

    از لحاظ جغرافيايي محمد بن نصير نميري بصري متوفاي (279 ه.ق) که سر منشاء اين فرقه مي باشد در عراق بوده است ولي بعدها شاگردان او در ايران و سپس به سوريه رفتند و در اين بين ارتباط منطقه نصيريه نشين سوريه با ايران قطع نشد و بارها کوچ قبيله هابي اهل حق نشين از سوريه به مناطق لرنشين ايران صورت گرفت .

    .بعد ازمحمد بن نصير نوبت به ابوعبدالله ... جنبلايي رسيد که مدتي در ايران عجم در منطقه جنبلاء که به نظر مي رسد همان گنبله باشد که اکنون در کنار کوه خانگرمز درحوالي تويسرکان بوده که مجاور روستاي اهل حق نشين قلقل مي باشد. بعد از ايشان نام خصيبي و بهلول ماهي و شاه خوشين را مي يايبيم . بعداز شاه خوشين نيزاز بابا ناووس نام مي برند . اما شخصيتت برتر اين فرقه بعد از محمد بن نصير سلطان اسحاق يا بابا اسحاق مي باشذد که در تاريخ موسس فرقه بابائيان مي تواند باشد .

    خاندان هاي اهل حق

    اگر سلطان اسحاق نبود فرقه اهل حق معلوم نبود چه شکلي به خود مي گرفت و آنچه مشخص است وي براي اين فرقه تشکيلاتي ريخت ومراسم خاصي ترتبي داد و خاندانها را ترتيب داد . هفتوانه از ابتکارات سلطان اسحاق مي باشد . اگرچه بعد ها از هفت فرقه به يازده فرقه اهل حق در ايران توسعه يافت . فرقه هاي موجود اهل حق در ايران عبارتند از :

    ?-شاه ابراهيمي-?- بابايادگاري?-خاموشي?- مير سور?-حاجي بابو عيسي ?- ذوالنوري?- عالي قلندري ?-سيد مصطفي ?- شاه حياسي ?? -آتش بيگي ??- باباحيدري

    از نظر نورعلي الهي سه خاندان اخير در دوران بعد از سلطان اسحاق يعني در قرن ?? و ??هجري درست شده اند (برهان الحق ص ??)

    از لحاظ اعتقادي اين فرقه بر دو اصل حلول و تناسخ استوار است وفرق تناسخ اهل حق با تناسخ هندوها در عدد1001بار چرخش ا رواح در ابدان متعد د است که درتناسخ مربوط اهل حق وجود دارد و در تناسخ هندي چنين محدوديتي وجود ندارد .

    + مهرداد 
    اهل حق سير تكميليه كه به هم دينا اعتقاد داره.چون از ازل بوده تا ابد هم هست.ديني كه از ازل بوده تا الانم خدا رو شكر پابرجاست خود خدا محافظت مي كنه چون خدا حافظ دينش هم هست.با اين حرفا فكر مردم پاك و خراب نكن.كدوم كشور كه بي هدف به يه دين كمك كنه؟حتما مي خواد ستون پنجم داشته باشه.در صورتي كه اكثر اهل حق ها تو جنگ شركت كردن.بعد از اونم با دولت در آرامشن.يه خورده به خودت بيا.كمتر پشت اهل حقا بد بگو.
    + حسن 

    سلام آقاي آباداني:

    اول بار به سايتتان سر زدم. از مريدان خاندان هاي اهل حقم. چون نميشناسيدم اشكالي ندارد كه عرض كنم شايد برابر سن شمادر فلسفه غرب، فلسفه اسلامي، اديان و عرفان تحقيق كرده ام. چون ديدم نظرات را انعكاس مي دهيد احساس كردم با انصاف بيگانه نيستيد.

    عزيزم: وقتي از كليت اهل حق صحبت مي كنيد، مصداق حرفهايتان مليونها نفر ميشود. اگر كمي تتبع كنيد و وقت و عمر كافي در اين زمينه صرف نمائيد( كه لازمه يك تحقيق كافي در زمينه سخت و سنگين عرفان است)، متوجه خواهيد شد كه اعتقادات اهل حق را به درستي نشناخته ايد. عزيز من: كنه اعتقادات اهل حق را كه جان شيفتگان توحيد ناب را سيراب ساخته و خواهد ساخت و عين اسلام ناب است، نبايد از امثال مرحوم الهي جستجو كرد. اگر دنبال حقيقت مطالبيد ميتوان با سكوت و صبر سراغ روشن ضميراني رفت كه تا خبردار شده اند، خبري از انها باز نيامده است.

    دوست من: ما بايد قيل از اينكه به ديدگاههاي ديگران بپردازيم بهتر است در فرصت محدود عمر، به خودسازي مشغول باشيم. مبادا حرفي ناحق يا دلي شكسته عاقبت ما را بر باد دهد . خداوند به همه بندگان صالح، روزي پاك و بي منت عطا فرمايد.

    پاسخ

    سلام بر دوست عزيزم آقا حسن بنده خود شيفته مرام و مهمان نوازي اهل حق هستم و همواره در پي رفع مشکلات عده اي از ساکنين مناطق اهل حق نشين بوده ام و به آن هم افتخار مي کنم و البته و صد البته که حساب مردم با شرف اهل حق از خاندان ننگين مکتب جعلي و ساختگي نورعلي جداست زيرا نورعلي هم به اهل حق خيانت کرد و هم به اسلام ، اما اين که فرموده ايد تحقيق در مورد اين آيين را داشته باشم بايد عرض کنم هستند افرادي از فاميلهاي بنده که اهل حق هستند و جايگاهي والا در خاندان خود دارند و بنده هم همواره مستند به دفاتر و حرفها و مشاهدات عيني خود مطلب نوشته ام اما با اين حال حدود يک سال است که ديگر مطلبي در مورد اهل حق نمي نويسم و تنها در نقد مکتب نورعلي مي نويسم. که حتي در اين مورد از دوستان اهل حق هم کمک گرفته ام به هر حال از لطفي که نموديد و نظر مرقوم فرموديد سپاسگذارم حق مستدام و در پناه حق يا علي مددي
    + مهران 

    كاملا اشتباه كردي بيسواد سركاري

    پاسخ

    عزيزم قبول کن بعضي خاندانها اين پولها رو دريافت ميکنن مانند مشعشعيها،مکتبيها و ...
     <    <<    6   7   8   9      >