سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

خیلی جالبه اگه سری به آثار پدربهرام الهی یعنی نور علی الهی بزنید خواهید دید چه مزخرفاتی گفته.

از خداوند بودن امیر مومنان تا سر سپردن پیامبر پیش علی علیه السلام.

بعد نور علی هم خودش را بالاتر از همه عالم می داند.اما امروز می بینیم پسرجیحون آبادی دم از به روز بودن وجدید بودن می زند با ابداع دینی همچون پدرش.خیلی جالبه

نور على الهى فرزند نعمت اللّه جیحون آبادى در سال 1274 شمسى در روستاى جیحون آباد کرمانشاه متولد شد و سال 1353 شمسى در سن 79 سالگى در تهران مرد و در شهر هشتگرد مدفون گردید. وى علاوه بر پیشوایى اهل حق مدت 28 سال در کرمانشاه، مازندران، قم، تهران و شهرهاى دیگر قاضى رسمى حکومت پهلوى بوده است


نور على الهى یکى از بزرگترین رهبران اهل حق بوده است و در کتابهاى برهان الحق و معرفت الروح، خود و اهل حق را مسلمان به تمام معنا جلوه داده است به طورى که کمتر مى شود از او ایراد گرفت و خود او نیز درباره زیرکى اش گفته است «چیزى که مى گویم طورى مى گویم که نه عام و نه عارف نتواند آن را رد کند و آنچه مى گویم صحیح است.
وى در این کتابها ادعا مى کند ما تناسخ را قبول نداریم بلکه مکتب ما مکتب کمال است و تمام آنچه را اسلام گفته همه را قبول داریم
اما پس از مرگ وى دکتر بهرام الهى فرزند نور على الهى گفتارهاى پراکنده پدرش را که در محافل خصوصى اهل حق ایراد شده بود در دو جلد به نام آثار الحق منتشر کرد; که در لابلاى سخنانش بوى کفر و الحاد استشمام مى شود. وى که در معرفت الروح تناسخ را رد مى کرد در این کتاب مى گوید: «روح من سید بوده است و براى همین اسمم را سید نور على گذاشتند، مربوط به یکى از بزرگان اهل حق بوده به نام سید نور على که در هندوستان مى زیسته، این روح در جاهاى بسیارى بوده، شاه بوده، سردار بوده، درویش بوده، و چند بار هم شهید شده است.
همو در جاى دیگر پا از این فراتر گذاشته ادعاى معراج وصعود به آسمان مى کند و مى گوید: علاوه بر ارواح زمینى روح موجودات کرات دیگر نیز ممکن است به بدن انسان هاى خاکى بیاید. عین عبارت چنین است: «در کرات دیگر زندگى هست، در گردش هایى که مرا به کرات دیگر بردند چیزهاى بسیار جالب و عجیب دیدم. خیلى از آنها از ما جلوتر هستند. سؤال شد آیا ممکن است روحشان داخل جسم یک بشر شود؟ فرمود: بلى، وقتى رو به انحطاط بروند ممکن است به جسم یک فرد خاکى بیایند.

بعضى از ادعاهاى نور على الهى به فیلم هاى خیالى تلوزیون شبیه است، آنجا که مى گوید: «امروز ستاره جدیدى را نشانم دادند و گفتند: ببین آیا در زمین یک همچنین چیزى را تا حالا شناخته اند. دیدم نه، گفتنداگر مى خواهى چیزهاى تماشایى ببینى بیا اینجا، وسیله اش تا یک ساعت دیگر مى آید شما را ببرد و اسمش ایکادو است. من هم گفتم تا یک ساعت دیگر حوصله ندارم صبر کنم و ترکشان کردم.
ادعاى نبوت و دین جدید «در زیارت نجف که بودم سؤال کردم خداوندا این رویه اى که من اتخاذ کرده ام آیا اشتباهى دارم یا نه؟ شب حضرت مولا آمدند و فرمودند: دین تو دین ابداعى است ولى نیک ابداعى است. سپس پرده عوض شد و دیدم دو نفر آمدند و با هم صحبت مى کنند و یکى به دیگرى مى گوید: دیدى که خود مولا آمد و دین فلان کس (نور على) را تصویب نمود. پس فلان کس پیغمبر شد.
جملاتى دیگر از سخنان نور على الهى: «شریعت را محمد کامل کرد، على ولایت را کامل کرد، سلطان هم آمد حقیقت را تمام کرد، ما دیگر با کسى کارى نداریم.»


«تمام مظهرها از لحاظ مکتب با هم فرقى ندارند زندگانى خود من تطبیق مى کند با زندگانى على و هیچ فرقى ندارد.»
«حتى به آفتاب پرست و بت پرست نمى توان ایرادى گرفت هر کدام به جاى خود صحیح بودند.»
«ذات على و سلطان یکى است و شیداى هر دو هستم اما سلطان را از على بیشتر دوست دارم.»
همانطور که گفته شد این سخنان بعد از مرگ نور على الهى منتشر شد و پرده از روى نفاق وى برداشت. شخصى که ادعاى مسلمانى داشت و زمانى هم با تعدادى از هم مسلکانش به نزد آیة اللّه بروجردى رفته و ظاهراً توبه کرده بود. در این باره آقاى حاج سید محمد علوى طباطبایى بروجردى که از نزدیکان سببى و نسبى آیت اللّه بروجردى هستند، نوشته اند: «نور على الهى که متأسفانه نوشته هاى او را این اواخر به نام بى مسمى آثار الحق و برهان الحق انتشار داده اند با جمعى از افرادى که با او هم عقیده بودند به حضرت استاد الفقهاء و المجتهدین سیدنا الاعظم آیة اللّه الاکبر آقاى حاج حسین طباطبایى بروجردى (قدس اللّه روحه العزیز) رجوع نمودند و از عقایدى که داشتند توبه کردند. ولى گویا متأسفانه این توبه را به لحاظ تخطئه سایر خاندان هاى اهل حق و جلب توجه شیعیان انجام دادند تا بتوانند تحت پوشش این شهرت به کار خود ادامه دهند.»
بسیار هم زیرکانه کار خود را انجام داد تا جایى که حالا هم بین مریدان ساده لوحش به حضرت استاد شهرت دارد. و باغ بزرگ وى که در آن مدفون است، شبیه به یک پارک تفریحى ـ زیارتى است. بناى مقبره اش از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. و در داخل طاقچه هاى درونى آن عکس هاى متفاوت وى با لباس روحانیت، در جامعه درویشى و موى دراز تا کمر رسیده و با لباس معمولى مشاهده مى شود. این مکان در شهر هشتگرد نزدیک بلوار بزرگى قرار دارد که در کنار آن روى تابلوى بسیار بزرگى با خط درشت نوشته شده است: کوى نور. درون باغ علاوه بر ساختمان یادبود، جمعخانه براى گردهمایى اهل حق و اطاقهایى در یک ردیف براى زائرین ساخته شده است. و محلى نیز براى پارک وسایل نقلیه مشخص گردیده است. در روز جمعه اى که نگارنده براى دیدن این محل به آنجا رفته بود، هنگام ورود، جوانى خوش قیافه در کنار سبدى بزرگ، مملو از انگور ایستاده بود و با احترام خوشه هاى انگور را بین زایرین تقسیم مى کرد. و هنگام خروج نیز همان جوان پلاستیک بزرگى از شکلات در کنار خود داشت و به تقسیم آن مشغول بود

مقبره شیطان بزرگ نور علی الهی (یکی از رهبران اهل حق) در هشتگرد


نوشته شده در جمعه 85/11/13ساعت 8:1 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak