سفارش تبلیغ
صبا ویژن























اهل حق

پشت پرده ی تحرکات سخنگوی برکنار شده ی فرقه ی گنابادی در اروپا

سرو صداها و تحرکات لجام گسیخته ی چند وقت اخیر مصطفی آزمایش(جاسوس سرویس اطلاعاتی فرانسه D.S.T) و ابهامات زیاد موجود در رفتار و سخنان وی و مقایسه ی این اظهارات با واقعیات موجود این سئوال را برای بسیاری از صاحب نظران مطرح کرده است که شخصیت حقیقی وی چیست و کدام تصویر نمایانگر چهره ی حقیقی او و فرقه ی متبوعش می باشد؟

وی از یک سو خود را سخنگوی فرقه ی دراویش نعمت اللهی گنابادی می نامد و با همین عنوان با خبرگزاری های معاند چون بی بی سی فارسی و صدای امریکا و ... به مصاحبه می پردازد و از سوی دیگر این مسئله از سوی منابع رسمی این فرقه تکذیب می شود و عنوان می گردد که او سخنگوی این فرقه نیست!! ولی وی بی توجه به این تکذیب ،همچنان به عنوان سخنگوی رسمی گنابادیان با شبکه های خبری معاند گفتگو می کند.مصطفی آزمایش

 

مسئله ی دیگر آنکه اگر چه وی خود را درویش و از پیروان فرقه ی گنابادی که مدعی تشیع و پیروی مو به مو از شریعت و مراجع تقلید هستند نشان می دهد، اما در کنار زنان و دختران نیمه برهنه به اجرای موسیقی و شعر خوانی پرداخته و چنان که منابع نزدیک به وی تصریح می کنند در زندگی شخصی و خانوادگی خود نیز چندان ملتزم به رعایت شرع اسلامی نمی باشد. موضوع دیگر مسئله ی همکاری نزدیک وی با فعالان بهایی و طیف های سکولار و اسلام ستیزی مانند گروه های سلطنت طلب و تروریست های منافقین ( مجاهدین خلق ) است که همکاران وی در پروژه ی ایران و شیعه هراسی در کنار افرادی چون احمد شهید و کشورهای غربی و ارتجاع عرب منطقه هستند. جالب آنجاست که بهروز سرشار یکی دیگر از دراویش گنابادی ساکن امریکا و دوست و همکار نزدیک آزمایش در فعالیت های ضد نظام، در مصاحبه ی تلفنی مشترک با آزمایش در شبکه ی صدای امریکا، از ارتباط های گسترده ی خود با سنای امریکا و سناتورهای امریکایی و نیز دفتر ریاست جمهوری این کشور برای حمایت از دراویش گنابادی و اعمال فشار بر ایران سخن می گوید.
آزمایش در طی سالهای اخیر سعی می کند با تألیف آثاری با موضوعات صوفیانه و ارتباط گیری با صاحب نامان عرصه ی عرفان و تصوف در داخل و خارج از کشور، خود را به عنوان فردی دارای تحصیلات و صاحب نظر در این عرصه نشان دهد و حال آنکه آثار قلمی وی به شدت از ضعف علمی و فقر اطلاعات صحیح تاریخی رنج برده و چهره ای جز یک فرقه ای نویس متعصب را از او به نمایش نمی گذارد. این اقدامات صاحب نظران عرصه ی تصوف را به یاد اقدامات جواد نوربخش ، قطب فراری فرقه ی مونس علیشاهی می اندازد که با تالیف دهها کتاب و رساله ی کم ارزش و عموما تقلیدی و کپی بردارانه از آثار دیگران و کارهایی ازین دست، پس از حاج عبدالحسین ذوالریاستین و در میانه ی نزاع شدید مدعیان متعدد جانشینی، برنده ی میدان شد. نکته ی پایانی آنکه آزمایش اگرچه سالها کوشید تا خود را درویشی اهل دل و با اخلاق که سودای ارشاد و راهنمایی دیگران و خدمت به اهل تصوف را دارد بنمایاند، ولی در ماه های گذشته با فحاشی و ارتکاب رفتار غیر اخلاقی با برخی منتقدین و پژوهشگران عرصه ی تصوف و عرفان که نظری مغایر با دیدگاه های فرقه ای وی را مطرح نموده بودند، برخی از لایه های پنهان شخصیت واقعی خود را نیز به نمایش گذارد. به هر روی با توجه به ابهامات و تناقضاتی که در رفتار و شخصیت وی بروز کرده است، این سئوال به شکل جدی تری مطرح گشته است که آزمایش واقعا کیست و بازیگر کدام جریان معاند با جمهوری اسلامی است و چه اهدافی را دنبال می کند؟


نوشته شده در سه شنبه 92/2/10ساعت 12:24 صبح توسط علی آبادانی نظرات ( ) |


Design By : Pichak